Autor |
Wiadomość |
Gałduś
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: N. Skalmierzyce
|
|
Dobra gleba i ładna fela - opis styli tuningowych |
|
http://www.youtube.com/watch?v=JJ3oXcQ6rIQ&eurl=
filmik z 2006 roku,
Niektóre autka naprawde godne uwagi
I jescze troszke lektury dla zainteresowanych różnymi stylami tuningowymi.
Cult – obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW.
Pomocne strony: [link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych]
Styl Angielski – wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.
Pomocne strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Styl Francuski – Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206.
Styl Hiszpański – Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).
German Style – niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są „ boser-blick” znane jako „bad look”, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana („ornung muss sein”) oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD.
Resto – skrót od „restoration”, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle.
Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.
Charakteryzuje się:
- duża ilością dodatków z epoki
- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami
- nieodłączna jest rdza
[link widoczny dla zalogowanych]
JDM – Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i chromowanymi felgami w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO.
Import Tuner – Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.
Pomocne strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Film: obie części „Szybkich i wściekłych”
Drift Machine (D1) – auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i „wybebeszone” wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.
Hot Rod – klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.
Strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Ulubione bazy: Ford T, Ford A, ’39 Mercury.
Kustom & Leadsled – stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.
Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane
[link widoczny dla zalogowanych]
Lowrider – styl pochodzący z Meksyku. Wielkie amerykańskie auto wyposażone w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce jest aktualnie 2-3 lowriderów
Strony: [link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych]
Ulubione bazy: Chevrolet Impala 1963-64 r.
DUB – na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA
Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny.
Bling Bling – chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.
Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade.
Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.
- duże, wręcz przesadzone spoilery
- ogromne koła (możliwie największe)
- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych
- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem
- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride
Vip Style – DUB po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół „w negatywie” (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako „camber”. „Too much is not enough” tym kieruja sie japończycy w przeróbkach.
Rat Style – przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.
Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo.
Little Pink Rabbit Cosmo Piercing Style w skrócie LPRCS
- popularny na Wyspach Owczych styl polegający na upodobnianiu auta do małego różowego króliczka chojnie obdarzonego kolczykami z metali szlachetnych
Gdyby sie coś nie zgadzało to poprawie tylko dajcie znać
Informacje pożyczyłem z innego forum, troszke posklejałem i jakos wyszło.
Ostatnio zmieniony przez Gałduś dnia Wto 23:28, 19 Gru 2006, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Wto 14:43, 19 Gru 2006 |
|
|
|
|
KurczaK
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Skalmyerzyce City
|
|
|
|
WoW
A tak na marginesie ... jak wyglada "wiejski" styl ??
|
|
Wto 17:36, 19 Gru 2006 |
|
|
boyo
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Skalki City
|
|
|
|
no Gałduś postarałeś się... RESPECT dla tego pana!!
a wiejski tunning wygląda mniej więcej takk...
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Wto 20:19, 19 Gru 2006 |
|
|
Gałduś
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: N. Skalmierzyce
|
|
|
|
mysle ze to mozna nazwać wieśstyle
|
|
Wto 22:36, 19 Gru 2006 |
|
|
ANDRU
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaliszfornia
|
|
|
|
Jak bym takie coś zobaczyłna stricie to kierowca ma odrazu wp...Ale domyślam się,że to jest zrobione tylko pod foto.
|
|
Pon 21:47, 26 Lut 2007 |
|
|
boyo
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Skalki City
|
|
|
|
Ejj ja to chyba gdzieś widziałem na mieście... Takie mam wrażenie, że widziałem niebieskiego golfa 2 z pomalowanym wydechem... ale nie pamiętam, czy miał tę końcówkę... Ale na pewno coś takiego kojarzę...
|
|
Pon 21:50, 26 Lut 2007 |
|
|
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Gałduś temat bombowy. Jest w czym wybierać. Ja musze zaczać tunningować swoje cacuszko ale jedyny opór jaki czuje to brak gotówki. Ale czaspłynie kasa też przybywa zobaczymy pomyślimy
|
|
Wto 14:50, 27 Lut 2007 |
|
|
Matus
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
W Polsce dla kazdego słowo "tuning" jest zupelnie inaczej interpretowane widac to po tym jak wiele roznorodnych form tuningowych mozna spotkac.
Dla mnie osobicie moje auto (tym razem) ma byc użyteczne, wjechac tam gdzie Ja chce a nie tam gdzie moge... pozatym lube bajerki elektroniczne wiec mam auto naszpikowane tego typu bajerkami dla mojej wygody, pozatym podstawa "rozsądna" fela, ciemne szyby...
|
|
Sob 16:12, 28 Kwi 2007 |
|
|
WITEK
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaliszfornia
|
|
|
|
Ze wszystkich tu wyzej wymienionych tylko jeden daje rade i wart jest swojej ceny
GERMAN STYLE jak to ladnie zostalo powiedziane ordnung muss sein
PS wiejski tez jest fajny przynajmniej mozna sie posmiac czasem na drodze
Ostatnio zmieniony przez WITEK dnia Nie 22:45, 29 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 22:17, 28 Kwi 2007 |
|
|
KurczaK
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Skalmyerzyce City
|
|
|
|
Wituś .. "ordnung"
|
|
Nie 2:16, 29 Kwi 2007 |
|
|
WITEK
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaliszfornia
|
|
|
|
hehe kopiowalem z gornego tekstu widocznie tam jest blad
pozatym juz go nie ma
|
|
Nie 22:45, 29 Kwi 2007 |
|
|
poul
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów
|
|
|
|
Cytat z passwordjdm odnosnie stylu JDM bo opis tutaj troszkę się rózni
JDM, czyli...
Autor Wiadomość
Pit
osiem99
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-04-12, 15:26 JDM, czyli...
JDM Style.
GENEZA
JDM. Coraz częściej można usłyszeć ten skrót na zlotach czy wyścigach, te trzy literki są obiektem wielostronicowych dyskusji na forach dyskusyjnych. Dla coraz większej liczby osób na świecie i w Polsce wszystko, co jest JDM staje się obiektem pożądania. Co to w ogóle jest i o co w tym wszystkim chodzi?
Zaczęło się niewinnie, jak to zwykle bywa. Ktoś gdzieś włożył dużo pieniędzy i pomysłu w upodobnienie swojego auta do odpowiednika z rynku japońskiego. Potem wyjechał z garażu by pokazać swoje dzieło szerszej publiczności. Publiczność zaaprobowała nowy styl entuzjastycznie go przyjmując, czego owocem jest dziś multikontynentalny JDM-szał. JDM to skrót od Japan Domestic Market, czyli Rodzimy Rynek Japonii. W praktyce oznacza to, ze auto lub jego część zamienna jest JDM jeżeli pochodzi z Japonii i jest przeznaczona wyłącznie na japoński rynek. Dziś literki JDM mają już swoją historię i znaczenie ideologiczne a dla niektórych niemal religijne. Dla ludzi siedzących w temacie jest to niezwykle wysmakowany styl tuningu auta, rodzaj najwyższego stopnia wtajemniczenia. Polsce ten stopień wtajemniczenia nie jest obcy już od paru lat, czego dowodem są coraz liczniejsze grona sympatyków JDM na kilku forach motoryzacyjnych oraz coraz większa ilość aut stylizowanych w myśl kultu JDM. Entuzjaści tuningu JDM to zgrane grupy wymieniające się informacjami i doświadczeniami oraz pomagające sobie nawzajem w zdobyciu elementów do swoich aut, nie brak wśród nich prawdziwych ekspertów.
DLACZEGO JDM
Auta z rynku japońskiego zwykle były oferowane w lepszych wersjach wyposażenia i przeważnie były bardziej wyrafinowane technicznie, co owocowało większą mocą w stosunku do aut z rynku europejskiego i amerykańskiego. Pierwsi na pomysł przeszczepiania elementów z aut JDM do swoich samochodów byli oczywiście Amerykanie. Jako że pasjonaci tego typu tuningu w USA mają pieniądze i fantazję, ich auta przeważnie przerabiane są w sposób całościowy: wymienianie jest wszystko od silnika poprzez wykładzinę i elementy wnętrza na zawieszeniu, felgach i nalepkach skończywszy. Tuning na styl JDM oznacza zatem nie tylko wymianę podzespołów auta na japońskie odpowiedniki tuningowe ale również (a może przede wszystkim) zastępowanie seryjnych elementów samochodu elementami również seryjnymi, tyle że spotykanymi tylko na rynku japońskim. Dobrym przykładem jest tu chociażby czerwona wykładzina wnętrza z oferowanego tylko w Japonii Civica Type R EK9 przeszczepiana do Civiców EK4 z rynku europejskiego. W temacie przeszczepiania oryginalnych części JDM w zasadzie wszystko jest możliwe. Wymienić można szyby (bo te JDM mają ładniejszy odcień), cale pasy przednie, lampy, błotniki, stabilizatory, kolektory wydechowe, kierownice, zegary, panele środkowe, felgi czy tapicerkę. Im więcej wymienionych elementów tym większym szacunkiem cieszy się właściciel takiego auta-jest w końcu bliżej JDM niż inni i włożył w to dużo pracy, o sporych pieniądzach nie wspominając. W temacie firm tuningowych z rynku japońskiego można wyodrębnić grupę firm określanych jako kultowe. Firmy te charakteryzują się obsesyjną dbałościa o jakość i walory "performance" swoich produktów. Między innymi jest to specjalizujący się w tuningu Hondy Spoon i Mugen, producent foteli sportowych Bride, sprzedająca wyczynowe pasy szelkowe Takata, słynący z wyrafinowanych zestawów zawieszenia Tein czy zaliczany do czołówki producentów felg do sportu i tuningu Volk Racing. Rzecz jasna lista nie kończy się na tych kilku markach.
STYLE JDM
Sam styl tuningu JDM ma parę nurtów. Jednym z nich jest wspomniane stylizowanie auta na wersję z rynku japońskiego. Ważnym nurtem w stylu JDM jest zbalansowanie samochodu, priorytetem jest jego zachowanie podczas jazdy-nie wygląd. W praktyce oznacza to stanowcze NIE dla tulei dystansowych wysuwających felgi poza obrys samochodu, same felgi też nie są imponujących rozmiarów. Mają być za to lekkie i z odsadzeniem dobranym pod kątem jak najlepszego prowadzenia, nie wyglądu. Moc także nie musi być imponująca, ważne by była płynnie rozwijana i pozwalała na pełne i efektywne jej wykorzystanie podczas ostrej jazdy w zakrętach. Jest to, zatem tuning patrzący ponad szeroko rozumianą efektowność, co miłośnikom europejskiego stylingu czy stylu F&F zapewne nie przypadnie do gustu. Prawdziwy miłośnik stylu JDM właśnie w takim wyglądzie odnajduje piękno, dla niego Civic VTi w kolorze Championship White, matowo czarnymi felgami Spoon SW388, oryginalnym JDM silnikiem B16B oraz obowiązkowymi trójkątnymi naklejkami Advan jest po prostu pięknem wcielonym. Nie spojrzy nawet na polakierowaną lakierem flip-flop Toyotę Celica toczącą się na 18 calowych felgach ze spinnerami oraz drzwiami lambo doors. A jeśli już spojrzy, to tylko po to by z jeszcze większym przekonaniem stwierdzić, że zamiast lamp lexus look lepiej będzie kupić oryginalną konsole środkowa z wersji japońskiej do swojego Civica. Zmień więc na JDM odpowiedniki tak wiele części ile tylko się da , dopraw kilkoma JDMowymi częściami tuningowymi i już masz podręcznikowy przykład stylu JDM zakładając oczywiście, że zrobisz to konsekwentnie i z głową.
Powyżej opisany nurt nie oznacza, że japończycy nie stosują szerokich felg o dużej średnicy czy wydajnych zestawów turbo produkujących dużą moc. Używają, ale wtedy gdy jest to potrzebne. A jest potrzebne podczas driftingu. Drifting, dyscyplina wywodząca się właśnie z Japonii polega na widowiskowej jeździe poślizgami, niezbędna jest tu spora nadwyżka mocy na tylnich kołach, twarde zawieszenie i szerokie felgi. Japońskie załogi startujące w zawodach driftingowych są zawsze perfekcyjnie przygotowane technicznie, rzecz jasna prym wiodą auta japońskie takie jak Nissany Silvia (w Europie 200SX), 350Z i Skyline oraz Toyoty Supra i Soarer (Lexus SC400). Auta przygotowane do driftingu oprócz niskiego, twardego zawieszenia, wielkich felg i dużej mocy silnika posiadają również wysokie, karbonowe spoilery na tylnich klapach. Wszystko to razem czyni driftingowe auta agresywnymi i atrakcyjnymi, co idealnie pasuje do charakteru samych zawodów driftingowych.
Jeszcze więcej mocy przydaje się podczas "zabawy" zwanej Wangan. Nazwa pochodzi od autostrady Wangan Highway w Tokio, gdzie nocą lub bardzo wczesnym rankiem nieliczni śmiałkowie rozwijali prędkości powyżej 300km/h, rzecz jasna cała sprawa jest nie do końca legalna. Z takich wyczynów słynie prezes firmy Top Secret, Kazuhiko "Smoky" Nagata. Pomijając jego głośne wyczyny w samej Japonii, rozwinął na publicznej drodze w Wielkiej Brytanii 340km/h za co trafił do aresztu. Auta do Wangan Run znacznie przekraczają 700KM czego przykładem może być Nissan Skyline GT-R o mocy 1000Kw! To niedorzecznie wręcz mocne auto zostało przygotowane właśnie przez firmę Top Secret. Jako że Wangan to po prostu ultraszybka jazda, to auta dające sobie w tej zabawie radę mogą być wykorzystywane z powodzeniem w popularnym drag racingu. Widać tu wyraźnie, że ten nurt tuningu JDM ukierunkowany jest przede wszystkim na dużą moc.
Czym zatem jest tuning JDM? Jak widać pojęcie to jest naprawdę szerokie. Jest to zarówno przestrzegana niczym kodeks Bushido lista zasad dotycząca charakteru auta, jego użyteczności, efektywności w jeździe i neutralnego prowadzenia, jest to także sposób na zmianę charakteru samochodu poprzez wymianę jego części niekoniecznie na tuningowe odpowiedniki, wreszcie jest to osiąganie dużych mocy i agresywnego wyglądu. W tak ciekawym, wysmakowanym i pełnym możliwości świecie tuningu jakim jest styl JDM każdy jest w stanie znaleźć swoją drogę.
|
|
Nie 21:52, 17 Lut 2008 |
|
|
DREAMowiec
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hatfield/k.Londynu
|
|
|
|
wielkie dzieki za dodatkowy opis.. takich postow nam wlasnie brakuje na tym forum
pozdrawiam
|
|
Wto 22:45, 19 Lut 2008 |
|
|
KurczaK
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Skalmyerzyce City
|
|
|
|
przeczytałem to z prawdziwą przyjemnością
hehehe
zastanawiam się , czy nie przenieść się z "włocha" na Japanese
|
|
Śro 20:19, 20 Lut 2008 |
|
|
zork
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz/Wrocław
|
|
|
|
dobrego rosta mozna obejzec tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
a oryginal powyzszego "leksykonu" tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Śro 20:30, 20 Lut 2008 |
|
|
H4WK
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OSW
|
|
|
|
Fajny ten leksykon, znowu kilku ciekawych rzeczy się dowiedziałem, THX !
|
|
Nie 23:13, 11 Maj 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|