Autor |
Wiadomość |
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
Strumienica - Jej Wady i zalety |
|
Co myślicie o Strumienicy? Proponuje mi tutaj Sonic Strume Michaela ale co mi ona da? Wytne kata, wstawie strume no i co dalej?Co mi sie poprawi oprócz tego żeauto bedzie troche głośniej chodzić i troche bardziej żwawe?Co wy na to? Znalazłem straszną opowieść o Strumienicach [link widoczny dla zalogowanych]
PAnowie jestem zszokowany. I co teraz z moją strumą?
|
|
Śro 22:19, 04 Kwi 2007 |
|
|
|
|
Sonic
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
Nostra ja ci nie proponuje tylko mowie ze jak bedziesz zakladal strumienice to zaluz markowo a nie z alegro za 40zł.Co do strumienic tez ci mowilem ze zdania sa podzielone a o cofnieciu spalin przes trumienice i zniszczeniu silnika tez slyszalem.Najbezpieczniejszym sposobem na odetkanie wydechu jest wyciecie kata i wstawienie zwyklej rury.Oczywiscie tylni tłumik tez trzeba zmienic bo przy seryjnym niema sensu nic robic.Aha i nie nastawiaj sie na ajkies przyrosty mocy bo to sciema.Napewno autko bedzie sie lepiej troche zbieralo(caly czas mowie o wstawieniu rury zamiast kata i innym tlumiku koncowym) i bedzie mialo ladniejszy dzwiek ale to wszystko.Bajki o przyrostach wzgledem 5 koni wiecej itp wsadz miedzy baki bo to nie prawda
Tańszym kosztem dla osób chcących aby dźwięk wydawany przez ich samochód był szlachetniejszy, będzie montaż samego tłumika końcowego. Przyrost mocy w granicach 1-3% nie będzie zbytnio wyczuwalny, ale pomruk spod tylnego zderzaka będzie sugerował zwiększoną moc silnika. Również w tym przypadku warto zainwestować w markowe wyroby, ze względu na ich większą wytrzymałość w porównaniu do tanich podróbek
Ja proponowal bym ci zrobic tak jak ja zrobilem czyli zostawic kata(umnie i tak byl wydmuchany i pusty wiec bez sensu wkladac rure)i wsadzic tylko sam tlumik koncowy z regulacja glosnosci.Wtedy autko lepiej sie zbiera i masz pelna regulacje dzwieku od seri do calkowitego przelotu.Co najwazniejsze to jest na 100% bezpieczne
Druga opcja takze bezpieczna to calkowity przelot czyli wywalenie kata wstawienie rury i na koniec tłumi sportowy z regulacja glosnosci.Napewno bedzie glosniej ale autko bedzie lepiej sie zbieralo
Trzecia opcja moim zdaniem bez sensu to wywalenie kata wstawienie rury i zostawienie tylego tłumika orginalnego.Kolega ma cytryne 1,1 wlasnie tak zrobil i roznicy poza glosniejszym wydechem niema zadnej.
Sam czailem sie na wydech pol roku i duzo sie naczytalem.Zalezalo mi aby wszystko bylo w 100% bezpieczne dla silnika no i liczyl sie dzwiek.Osiagli byly na ostatnim miejscu oczwiscie osiagi pozytywne bo w przypadku negatywnych nie zalozym bym tłumika
Decyzja nalezy do ciebie.Sam musisz iedziec czego oczekujesz na czym ci zalezy.
|
|
Śro 22:33, 04 Kwi 2007 |
|
|
Monique
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
|
|
|
o mamuśka!!! to jak mi teraz gofer tak wyje to co to bedzie jutro jak bedzie juz strumka???
|
|
Śro 22:54, 04 Kwi 2007 |
|
|
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Sonic słuchaj ja mam sonde przed i za katem czy nie zwariuje mi komputer? Jak jest u ciebie? zdycha coś?
|
|
Śro 23:45, 04 Kwi 2007 |
|
|
JAyo
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów wielkopolski
|
|
|
|
nostra
wiesz ze ja tez przerabialem caly wydech.
np. w moim przypadku kolo polecl mi zamiast kata-struma zamiast srodkowego-struma a tylni dalem przelot.
wiem ze dla silnika 1.8 G60 - taki jak w corrado mozesz dac na calosc tylko rure a koncowy sportowy przelot.
najlepiej przejechac sie do kogos kto robi wydechy i je zaklada - ja bynajmniej tak zrobilem i jak narazie wszystko gra i nic sie nie dzieje ( mimo tego ze w miare tanio mnie to wyszlo).
jak chcesz to w ostrowie mozemy podjechac do kolesie ktory produkuje i zaklada wydechy (a przy okazji u niego pracuje moj dobry znajomy, wiec raczej by mnie nie wyrolowal)...
pod wzgledem kupna z allegro to odpada.
|
|
Czw 0:04, 05 Kwi 2007 |
|
|
Sonic
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
umnie snoda jest zaraz za kolektorem tylko wiec nic sie nie dzieje.Ale jak masz za katem sonde to niewiem jak to bedzie wygladało
|
|
Czw 3:10, 05 Kwi 2007 |
|
|
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
JAyo musimy sie spotkac w tym tygodniu i sie zobaczy jak to wygląda ze mną i strumąw moim aucie bo nie chce byc pozniej niezadowolony. Stawiam na jakość wykonania i na to zeby mi to spelnialo zadanie a nie zaszkodzilo mojemu silnikowi.
Sonic zobacze co powie mechanik ten od JAyo:)
|
|
Czw 10:54, 05 Kwi 2007 |
|
|
Matus
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
strumienica sprawdza sie dopiero w pojemosciach od okolo 2.0l
|
|
Nie 1:26, 08 Kwi 2007 |
|
|
OpTo
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
struma na bank nie zaszkodzi jak masz sonde zaraz za kolektorem jezeli jest sonda za katem to juz moga pojawic sie pewne problemy a mianowicie strumienica to jest zwezka (venturiego - poprawcie jezeli zle napisalem) ma za zadanie przyspieszyc wylot spalin z ukladu wydechowego i jezeli sonde bedziemy mieli za strumienica to spaliny beda przeplywaly szybciej a co za tym idzie sonda nie bedzie miala prawidlowych warunkow pracy i komp bedzie glpial czasami mniej czasami bardziej ale bedzie w krytycznych przypadkach co kilka miesiecy bedzie padala sonda ....
Matus a kto powiedzial ze struma sie sprawdza w silnikach powyzej 2.0 ???? gdzie zes to wyczytal ??
|
|
Nie 15:08, 08 Kwi 2007 |
|
|
Matus
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | struma na bank nie zaszkodzi jak masz sonde zaraz za kolektorem jezeli jest sonda za katem to juz moga pojawic sie pewne problemy a mianowicie strumienica to jest zwezka (venturiego - poprawcie jezeli zle napisalem) ma za zadanie przyspieszyc wylot spalin z ukladu wydechowego i jezeli sonde bedziemy mieli za strumienica to spaliny beda przeplywaly szybciej a co za tym idzie sonda nie bedzie miala prawidlowych warunkow pracy i komp bedzie glpial czasami mniej czasami bardziej ale bedzie w krytycznych przypadkach co kilka miesiecy bedzie padala sonda ....
Matus a kto powiedzial ze struma sie sprawdza w silnikach powyzej 2.0 ???? gdzie zes to wyczytal ?? |
Ja osobiscie tak powiedzialem wiem z doswiadczenia mozna tak powiedziec specijalizuje sie w tej dziedzinie na codznien mam do czynienia z silnikami ktore skladam, pozatym nie raz sie o to podpytalem profesjonaliskow z tej dziedziny np: pewien Pan z Bydgoszczy
mnie w tym uswiadomil co i kiedy ma sęs....
zalezy o czym piszemy o "prawdziwej" strumienicy (koszt takiej od 250zl) czy o takiej "ala" strumienicy ( allegro 50zl) łuskowe strumienice niszcza silnik (gazy zwrotne)
mniejszy silnik nie jest w stanie w pelni wykozystac "prawdziwa" strumienice , nie musze chyba pisac o zasadzie dzialania i na czym to ma polegac, wspomne tylko ze zakladajac strume nalezaloby zwiekszyc srednice rur wydechu oraz wczesniej zalozyc sportowy kolektor
wstepnie- kolektor powyzej 1000 zl struma powyzej 250zl koncowy wydech od 250zl +robocizna i ewentualne koszty rury wiekszej srednicy
(odpowienio zwiekszone do poj. silnika) wtedy taka modyfikacja ma sęs
ale z tuningiem mechanicznym silnika jest jak z puzlami kazdy element jest polaczony i ciagnie za soba wszystko wiec zeby byl tego efekt i poczuc moc to mozna by bylo "wyostrzyc" krzywki na wałkach wyprzedzic kat zaplonu odchudzic kolo zamachowe zajac sie glowica i wymienic pompe paliwa na wydajniejsza mozna by bylo tak jeszcze bez konca wymieniac a wtedy latwo sie zorietowac ze latwiej kupic auto z wiekszym silnikiem :-)
|
|
Pon 1:50, 09 Kwi 2007 |
|
|
ajax
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów Wlkp
|
|
|
|
| | strumienica sprawdza sie dopiero w pojemosciach od okolo 2.0l |
niezawsze ja przy 1.4 mialem i szystko ok bylo ) i calkiem calkiem chodzila:))
|
|
Czw 15:07, 19 Kwi 2007 |
|
|
Matus
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | | | strumienica sprawdza sie dopiero w pojemosciach od okolo 2.0l |
niezawsze ja przy 1.4 mialem i szystko ok bylo ) i calkiem calkiem chodzila:)) |
zalezy tez ile tys. przeleciales na tej strumie, a jaka to byla strumienica?
|
|
Czw 16:02, 19 Kwi 2007 |
|
|
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Panowie pora ożywić temat ponieważ chce na siłe wywalić katalizator. A mianowicie, kiedyś jadąc samochodem wypadła mi sonda lambda ta druga już za katalizatorem i zrobiłem około 20 km z wiszącą sobie na kabelku tą drugą właśnie sondą. Nic nie zgupiało. Ani komputer ani nic, odpalał samochód normalnie. Chce wyciąć ten cholerny katalizator bo czuje, że on naprawde mi przeszkadza noo ;/ . Wycinać to paskudztwo pomimo tego że sonda sobie fruwała w powietrzu?? Przecież równie dobrze jest wypiąć ją z kostki i zostawic w wydechu :( Poradzcie mi prosze no :( JA nie chce kata :( Moge wstawić nawet rurke zamiast kata bo strumienice wolałbym jakąś hm lepszą np. Michaela. Co wy na to ?
|
|
Śro 22:20, 27 Cze 2007 |
|
|
OpTo
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
moim zdaniem wytnij kata i zrob przelot bez strumy ewentualnie jakis srodkowy dobrac ja u siebie zamiast kata mam srodkowy od 323i i jest pieknie. Ciagnie lepiej a wydech jednoczesnie nie meczy pozdr!!
a tak gada ;D [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Śro 22:27, 27 Cze 2007 |
|
|
MareczeK
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
|
|
|
Wytnij kata, zamiast srodkowego tlumika daj przelotowke od 125p
|
|
Sob 16:51, 30 Cze 2007 |
|
|
nostradamus
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Srodkowy w moim modelu wogole nie istnieje mam tylko tylni i kata i teraz tak. Miedzy kolektorem a katem jest sonda , potem za katem tez jest sonda. Podobno mozna zalozyc modulator ktory imituje prawidłową prace sondy (tej za katem) ale ciekawe ile to kosztiert. Nie bedzie kata i h... bo ja nie chce i zamiast strumy wstawie rurke. Moze kiedys jak przybedzie kasy kupie sobie porzadna strumienice. Dziekuje za info chłopaki. Pozdrawiam
|
|
Sob 22:53, 30 Cze 2007 |
|
|
MareczeK
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
|
|
|
A moze kup strumiennice imitujaca kata ?? Widzialem takowe na allegro Poszperaj troszku
|
|
Nie 0:00, 01 Lip 2007 |
|
|
OpTo
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
to jest normalna struma tylko w obudowie od kata
|
|
Nie 9:20, 01 Lip 2007 |
|
|
motyl
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OSW
|
|
|
|
| | , kiedyś jadąc samochodem wypadła mi sonda lambda ta druga już za katalizatorem i zrobiłem około 20 km z wiszącą sobie na kabelku tą drugą właśnie sondą. Nic nie zgupiało. Ani komputer ani nic, odpalał samochód normalnie. |
Nie zanam sie na francuskich wynalzakach, ale moim zdaniem jesli nie bylo zmiany w tej sytuacji to mozesz miec caly czas tryb awaryjny i nie mogles zauwazyc zmiany. Mozesz miec uszkodzona ta druga sonde lub calkowicie wydmuchany katalizator - czyli obie sondy maja takie same wyniki.
Chyba ktos juz wczesniej pisal, ze druga sonda jest po to, zeby komputer ''wiedzial", ze kat spalnia swoja role, jesli jest inaczej to ustawia sie w tryb awaryjny i dupa. Mozna to latwo sparwdzic, jedz na analizator spalin i bedzie wszystko jasne.
Jeszcze jedno: temperatura spalin przed i za katem jest różna i chyba wlasnie to jest sprawdzane a nie predkosc spalin.
|
|
Nie 9:35, 01 Lip 2007 |
|
|
MareczeK
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
|
|
|
Wlasnie OpTo o tym mowie
|
|
Nie 16:31, 01 Lip 2007 |
|
|
|